Jak ustawić warunki płatności dla małych firm

0 / 5

Your page rank:

Zdrowe przepływy pieniężne są ważne dla każdej firmy, ale szczególnie dla właścicieli małych firm w tych pierwszych kilku latach “make it or break it”. Przeczytaj więcej o tym, jak ustawić warunki płatności dla małych firm.

Właściciele firm, którzy ustalają jasne warunki płatności ze swoimi klientami, szybko fakturują i śledzą opóźnienia w płatnościach, mogą uniknąć przerażającego kryzysu przepływów pieniężnych, który może szybko ich wyrzucić z biznesu.

Te proste wytyczne dotyczące ustalania warunków płatności mogą pomóc Ci szybko zarabiać i utrzymać stały przepływ środków pieniężnych.

Zdecyduj na swoich warunkach

Celem warunków płatności jest dokładne określenie, w jaki sposób i kiedy klienci muszą ci zapłacić.

Niektórzy właściciele firm sporządzają dokument do udostępnienia potencjalnym klientom przedstawiający ich opłaty i warunki. Inni po prostu uwzględniają je w umowach o pracę i fakturach.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się komunikować warunki płatności z klientami, upewnij się, że zawierają one:

  • kiedy płatność jest należna
  • akceptowane formy płatności (tj. gotówka, kredyt, debet, Paypal, e-przelew)
  • preferowaną walutą (jeśli obsługujesz klientów międzynarodowych) oraz
  • rabaty za wcześniejszą płatność i / lub kary za opóźnienie

Zapłata teraz, NET10 czy NET30?

W świecie biznesu zwyczajowo płaci się w ciągu 30 dni od wystawienia faktury. Jednak jako właściciel małej firmy możesz ustawić warunki płatności, które najbardziej Ci odpowiadają.

Jeśli jesteś freelancerem, możesz wymagać częściowej płatności z góry z saldem należnym po zakończeniu usług. W zależności od standardu branżowego i tego, czy twoi klienci płacą elektronicznie, czy czekiem, możesz określić krótszy lub dłuższy termin płatności.

W erze cyfrowej właściciele małych firm często ustalają termin NET10 lub NET 14-lub negocjują warunki płatności indywidualnie dla każdego klienta.

Biorąc pod uwagę to, co działa najlepiej dla Ciebie i Twoich klientów i mając jasność co do oczekiwań, zwiększysz prawdopodobieństwo, że otrzymasz zapłatę na czas.

Kiedy wystawić fakturę – a kiedy śledzić

W Twoim najlepszym interesie jest natychmiastowe wystawienie faktury. W końcu im szybciej zażądasz płatności, tym szybciej ją otrzymasz.

Niektórzy właściciele małych firm oferują zniżkę na wcześniejsze płatności jako zachętę do szybszego płacenia-zazwyczaj w przypadku faktur NET30 w wysokości 1,5-2%. Wielu klientów doceni możliwość zaoszczędzenia pieniędzy, a wielu właścicieli firm nie przegapi niewielkiej kwoty pobranej z rachunku.

Klienci, którzy rutynowo płacą za zwłokę, mogą być motywowani karą za zwłokę – również w zakresie 1-2% zniżki na wcześniejsze płatności.

Zrób to zasady, aby wysłać e-mail z przyjaznym przypomnieniem w dniu płatności jest należna. Jeśli płatność jest opóźniona, zadzwoń następnego dnia, aby dowiedzieć się, kiedy możesz spodziewać się płatności.

Ostatnie wskazówki

  • Skorzystaj z oprogramowania księgowego opartego na chmurze, które jest dostępne w dowolnym miejscu z dostępem do Internetu, w tym za pośrednictwem smartfona, do generowania faktur
  • Być skłonny do negocjacji z opóźnionymi płatnikami; częściowa płatność jest lepsza niż nie jest wypłacana w ogóle.
  • Upewnij się, że masz poprawne Imię i nazwisko na fakturze klienta, aby uniknąć opóźnień płatności.

Jasne warunki płatności przedstawione na papierze mogą pomóc uniknąć nieporozumień i frustrujących opóźnień w płatnościach.

A jeśli kiedykolwiek będziesz musiał podjąć kroki prawne w celu załatwienia sprawy z opóźnionym płatnikiem, posiadanie udokumentowanych dowodów, że wyraźnie poinformowałeś o swoich warunkach płatności z góry, będzie w najlepszym wydaniu odsetki.

Skontaktuj się z nami

Kliknij poniższy link, aby zarezerwować bezpłatny czat z Sarah, aby dowiedzieć się, jak ustawić warunki płatności dla małych firm.

Zarezerwuj bezpłatną rozmowę discovery z Sarah